X

Üdvözöljük webáruházunkban!

Rendelése leadásához lépjen be felhasználói fiókjába vagy regisztráljon oldalunkra!

Elfelejtettem a jelszavam

Bejelentkezés

Regisztráció

Az iskola-előkészítő időszak fontossága, tudatos tervezése, szervezése. (+könyvajánló)

2021. május 13.

A törvény szerint az a gyermek, aki, augusztus 31-ig betölti a 6. életévét szeptembertől iskolaköteles. Ha a szülő szükségességét érzi még gyermeke további egy évig óvodai nevelésben maradásáról, akkor - 2020. január 1-jétől - az Oktatási Hivatal felé kell intézni kérelmét. Az Oktatási Hivatal döntése kötelező. A vizsgálat célja annak a felmérése, hogy a gyermek testileg, lelkileg, fizikailag képes lesz e az iskoláskor követelményeinek megfelelni. Egy komplex szűrővizsgálat képet ad a gyermek fejlettségéről és a vizsgálat tükrében a döntés meghozatala is könnyebbé válik.

Át kell tehát jól gondolni, megfelelően érett-e a gyermek az iskolára. Igény esetén akár fejlesztésre is szükség lehet. Sokan azt gondolják, az iskolaérettség egyenlő az okossággal és ügyességgel. Ez azonban így nem igaz! Mint ahogyan az sem, hogy 6 éves kor után automatikusan iskolaéretté válik a gyermek. Az iskolaérettség fizikai és pszichés alkalmasságot és kognitív fejlettséget jelent az iskolai elvárásoknak való megfeleléshez.

Iskolaérett-e gyermeked? Kattints, segít a cikk: https://bidista.com/iskolaerettsegi-teszt-ovonoktol-szuloknek

De miért is fontosak az iskola-előkészítő foglalkozások?

Az iskola-előkészítő foglalkozások előnye, hogy a tudatos tervező és szervező munka által minden gyermeket felkészítsünk, tréningezzünk az iskolai alkalmasság szempontjaira. Ennek megvalósítása érdekében a következők a feladataink:

  • Megalapozni és fejleszteni azokat az alapvető szokásokat, viselkedési formákat, amelyek az iskolai közösségbe való beilleszkedés feltételei,
  • Fejleszteni a tanuláshoz, eredményes iskolai teljesítményhez szükséges jártasságok, készségek, képességek és akarati tulajdonságok rendszerét.

A kognitív és a pszichés képességeket fejlesztő egyéni- és társasjátékok is léteznek, így, ha tudjuk, hogy gyermekünknél mely területeket szeretnénk erősíteni, erre játékos formában is van több lehetőség. A játékok mellé személyes ajánlatunk „Az eredményes iskolakezdésért 1- 4.” sorozat.

Gyakorló szülőként és pedagógusként is sokszor szembesültem azzal a ténnyel, hogy az óvodás évek után éles váltás az iskolakezdés. A jelenlegi rendszerben a gyerekeknek sok olyan követelménynek kell megfelelniük az iskola első osztályában, amit az óvodában nem feltétlenül gyakorolhattak be. Mindannyian szeretnénk, hogy a gyerekek könnyen vegyék ezeket az akadályokat. Napjainkban egyre több szülő felismeri azt a tényt, hogy az iskolára való felkészítés nem csupán csak az óvoda feladata. A szülői közreműködés, céltudatosság mellett nagy szükség van a megfelelő külső segítség kiválasztására is.

Iskolai felkészítéshez keresel megfelelő kiadványt?

Az eredményes iskolakezdésért 1-4. című kiadványunk megszerkesztésével a kudarcmentés iskolakezdés élményét alapozzuk meg. A munkáltató füzetek legfontosabb feladata, hogy felkészítse a gyerekeket a zökkenőmentes iskolakezdésre, kiemelten foglalkozzon azokkal a területekkel, amelyek az első osztályban a leghangsúlyosabbak.

A jelenlegi rendszerben, a rohanó világban fontosnak tartjuk, hogy a tanuláshoz szükséges részképességek fejlesztését (figyelem, rövid távú emlékezet, koncentráció, téri tájékozódás, általános tájékozottság, finommotorika, memória, szem-kéz koordináció, síkbeli és térbeli irányok, verbális és vizuális észlelés, matematikai alapismeretek stb.) megtámogassuk játékos feladatokon keresztül a megfelelő segédeszközök használatával. Erre alapozva jött létre kiadványsorozatunk, melynek feladatai alapvető fontossággal bírnak. Olyan tudásanyagot biztosítanak, mellyel sikerélményekhez juthat a gyerek. Lesz bátorsága segítséget kérni és adni is; várja az első iskolai évet; észrevétlenül küzdi le nehézségeit; kialakul benne a tanuláshoz kapcsolódó pozitív hozzáállás.

Ezekre a könyvekre egyéni- vagy kiscsoportos felkészítést is alapozhatsz! Előnyük, hogy mindig játékos formában, nyugodtsággal, kellő szeretettel és megfelelő segítséggel járhatod be gyermekeddel az iskolára való készülés (rögös) útját. Különös gondot fordítva a kognitív fejlődésére, alapkészségek és képességek fejlesztésére; a tanulás alaplépéseinek megtanulására.

Kiadványunk célja, hogy közösen lépjünk túl a felmerülő nehézségeken, de szükség esetén állást foglaljunk arról is, hogy indokolt-e egy másik terápia megkezdése (szakemberajánlás).

Érdekel, hogy milyen alapozó feladatok állnak rendelkezésre a kiadványban?

Korosztályhoz alkalmazkodva nagyon sok feladattípussal próbálja meg elkalauzolni a gyerekeket az iskolai légkör világába.

A füzetekben minden fellelhető feladat jó lehetőséget ad a gyakorlásra, az iskolai élethez szükséges dolgok készségszintű elsajátítására: ismeretbővítés, fogalompontosítás, összefüggéslátás alapozása, figyelem-, memória-, finommotorika-, fantázia fejlesztése, magabiztos számfogalom kialakítása 10-es számkörben, érzékelés, észlelés, emlékezet, beszédhanghallás, írásmozgás, szociális viselkedés ,relációszókincs, elemi számolás, tapasztalati következtetés, szókincs, verbális memória, beszédbátorság, ritmusérzék. Kizárólag a tudáshoz, gondolkodáshoz, személyiségfejlesztéshez kapcsolódik a kiadvány anyaga. Fő profilja a célzott képességfejlesztés.

Pedagógusok és szülők körében is egy népszerű kiadvány lett az Eredményes iskolakezdésért sorozatunk. Saját tapasztalatom alapján – iskola-előkészítő foglalkozásaim alatt – elmondhatom, hogy a gyerekek is „elvarázsolhatóak” a benne lévő feladatokkal. Szerzőtársammal elértük munkánk célját, hogy valóban játék legyen a tanulás. A hozzám eljuttatott vásárlói véleményeket, visszajelzéseket nagy örömmel hallgattam és olvastam. Néhányat megosztok Veletek is, kedves olvasók:

  1. „A feladatgyűjtemény témakörökre bontva tartalmaz önállóan is elvégezhető feladatokat, amelyek játékosan felkészítik az óvodásokat az iskolakezdésre. A könyv szépen illusztrált, igényesen összeállított, mindenkinek csak ajánlani tudom! Bárcsak már hamarabb elkezdtük volna használni!”
    Beáta, Debrecen (1. osztályos kisfiú anyukája)
  2. „Komplex és jól felépített feladatsorokat kínál az iskolába készülő gyerekek számára. Játszva fejleszti a gyerekek gondolkodását és képességeit. Szívből ajánlom mindazoknak, akik egy szuper kiadványt szeretnének a gyermekük számára, azért,hogy az iskolakezdés magabiztosan induljon!”
    Ancsi, Debrecen (nagycsoportos kislány anyukája)
  3. „Jó szívvel ajánlom Az eredményes ISKOLAKEZDÉSÉRT című feladatgyűjteményt gyereknek, szülőnek, tanítónak egyaránt. Gyerekeknek azért, mert: felkészíti őket az iskolai életre, mint pl. íráskeszség ( betűelemek vázolása), szövegértés (meséken keresztül), matematikai mennyiség és számfogalom kialakítása játékos formában. Szülőnek azért, mert: támpontot ad, hogy mire kell felkészíteni a gyereket az iskolakezdésig. Tanítónak azért, mert: az előkészítő időszakban bármelyik tankönyvcsaládhoz használható, a mindennapi munkában nagy segítséget nyújt.”
    Ildikó, Budapest (tanító néni, egyéni képességfejlesztő tréner)
  4. „Sok munkafüzet forog a piacon, ám Az eredményes iskolakezdésért azért másabb, mint társai, mert pontosan átlátható, mi az, amit fejleszthetek vele. Mivel színes, a kisfiam érdeklődését is hamar felkelthettem vele, az illusztrációk gyerekközpontúak és ami ennél is fontosabb, szakember által összeállított feladatsorral azt gyakorolhattam vele, amelyben az adott készségnél elmaradást észleltem.”
    Andi, Debrecen (2. osztályos kisfiú édesanyja)
  5. „Ez a tanév volt az első olyan nehezített év, mikor a 6 és 8 évesek is egyszerre érkezhettek iskolában, nemcsak életkori, de képességükben, készségükben is rengeteg eltérés mutatkozott; a tankönyvválasztás is nehezített volt, így nagy örömmel vettem kézbe Az eredményes iskolakezdésért sorozatot, melyben segítőtársra leltem a hétköznapok során. Rengeteg feladatot vettem belőle az előkészítő időszak során, differenciálásra és képességfejlesztésre is kiválóan alkalmas volt. „
    Kovácsné. A. Debrecen (tanító néni)
  6. „Az utóbbi években iskolaelőkészítő témában nagyon sok füzet, könyv, foglalkoztató feladatgyűjtemény jelent meg, ahol a „bőség zavarában“ egyre nehezebb átlátni, melyik anyag az, amelyik egy komolyabb óvodai vagy szervezett iskolai keretek között a felkészítésre valóban jól használható. A külföldön élő magyar anyanyelvű gyerekek felkészítése pedig eltér a Magyarországon történő felkészítéstől. Mégis van egy „könyvcsalád“, amely nagyon jól használható akár külföldön élő magyar gyerekek tanításához is. A kiadványsorozat négy kötetből áll, amelyek együttes használata lehetővé teszi a pedagógusnak, hogy egy összetett, komplex tanítási programot állítson össze.”
    Külföldön élő magyar édesanya
  7. „Középső csoportos volt a kisunokám, amikor rábukkantam erre a sorozatra. A vele együtt töltött idő egy része a munkafüzet kitöltésével telt. Örömmel dolgozott benne, mindig az Ő kérésére vettük elő. Egy szépen illusztrált, nagyon alaposan átgondolt szerzői munkát követhetünk nyomon a kiadványokban. Szívből ajánlom mindenkinek, azért, hogy a tanulás játék legyen.”
    Ibolya, Kisvárda (nagymama)

Az ismereteket összegezve elmondható, hogy a gyermekkor egyik legfontosabb állomása az iskola megkezdésének időszaka. Az általános iskolába lépő gyerekek különböznek abban, hogy milyen szintű érettséggel vagy felkészültséggel rendelkeznek az előttük álló átmenet sikeres teljesítésére. Tudatos szülőként vagy innovatív pedagógusként, egy jól megválasztott gyakorlókönyvvel Te is segítheted a felkészülés időszakát, támogathatod gyermekedet a tudás/tanulás pozitív attitűdjének kialakításában.

Kellemes időtöltést, sikeres felkészülést kívánok:

Nagy Adrienn (szerző)