Üdvözöljük webáruházunkban!
Rendelése leadásához lépjen be felhasználói fiókjába vagy regisztráljon oldalunkra!
186 oldal | 200mmx280mm |
1 350 Ft
Gyakorlókönyvünk a 2017-től érvényes részletes követelmények és vizsgaleírás szerint készült. A középiskola 9-12. évfolyama számára tartalmaz a vizsgakövetelményeknek megfelelő feladatokat három fő fejezetben: I. Szövegértési feladatok (8 feladatsor), II. Érvelés vagy gyakorlati szövegalkotás (8 érvelési és 9 gyakorlati szövegalkotási feladat), III. Műelemző feladatok (12 egy művet elemeztető és 14 összehasonlító elemzési feladat). Minden feladattípust tanácsadó rész vezet be, amely az ideális és sikeres megoldást segíti. A kötet végén a megoldás vagy kidolgozás elvárt és lehetséges elemeit is közöljük.
Gyakorlókönyvünk a 2017-től érvényes részletes követelmények és vizsgaleírás szerint készült. A középiskola 9-12. évfolyama számára tartalmaz a vizsgakövetelményeknek megfelelő feladatokat három fő fejezetben: I. Szövegértési feladatok, II. Érvelés vagy gyakorlati szövegalkotás, III. Műelemző feladatok. Minden feladattípust tanácsadó rész vezet be, amely az ideális és sikeres megoldást segíti. A kötet végén a megoldás vagy kidolgozás elvárt és lehetséges elemeit is közöljük.
I. Szövegértési feladatok (8 feladatsor)
A feladatok bázisszövegei az egyes évfolyamok tanulmányaihoz illeszkedő, a látókört szélesítő ismeretterjesztő szövegek. Témáik változatosak: Albrecht Dürer művészetével, a pápaválasztás szokásrendjével, Chopin munkásságával, a hosszú élet titkával, Jászai Mari és Blaha Lujza színészi pályájával, az erkölcs születésének szociálpszichológiai törvényszerűségeivel és a finnugor nyelvrokonság bizonyításával ismerkedhetnek meg a kötet használói, a feladatok megoldói.
II. Érvelés vagy gyakorlati szövegalkotás (8 érvelési és 9 gyakorlati szövegalkotási feladat)
Az érvelési feladatok témái is sokfélék: a könyvekkel való bánásmód, az ember viszonya múló időhöz, a retorikai képesség jelentősége, az iskola és a tanárok hatása, a humanista, emberbarát világ, egy hírességgel töltött nap, a sportolás lehetőségei járvány idején és Széphalom mint érdemes úticél.
A gyakorlati szövegalkotási feladatok bevezető része tartalmazza a lehetséges feladattípusokkal kapcsolatos tudnivalókat. A vizsgaleírásban felsorolt valamennyi feladattípushoz készült feladat: a hivatalos levél, a motivációs levél, a panaszos levél, a kérvény, a hozzászólás, a felszólalás, az ajánlás, a vitaindító és a méltatás írásában szerezhetnek gyakorlatot a feladatok megoldói.
III. Műelemző feladatok (12 egy művet elemeztető és 14 összehasonlító elemzési feladat)
A vizsgán választható műelemző feladatok közül az egy művet elemző feladatok többnyire novellák, ismert szerzők iskolában nem olvasott művei. A szerzők és művek válogatása kiegészíti az iskolai tanulmányokat. Boccaccio, Heltai Gáspár, Vajda János, Mikszáth Kálmán, Csehov, Maupassant, Babits Mihály, Kosztolányi Dezső, Móricz Zsigmond, Bulgakov, Salinger és Hajnóczy Péter egy-egy művéhez kap műelemző feladatot a felhasználó.
Az összehasonlító elemzések között ugyanazon szerző két műve, valamint két különböző szerző hasonló témájú műve is szerepel. A szerzőket a középiskolai tanulmányok időrendjéhez igazodva válogattuk össze. A művekhez általában 3-4 kidolgozandó elemzési szempont kapcsolódik.
Mutass kevesebbet