X

Üdvözöljük webáruházunkban!

Rendelése leadásához lépjen be felhasználói fiókjába vagy regisztráljon oldalunkra!

Facebook regisztráció Google regisztráció

Elfelejtettem a jelszavam

A terméket sikeresen hozzáadta! Kosár megtekintése.

Hajas Zsuzsa

PD-503 - Készüljünk az érettségire! Középszintű írásbeli feladatok magyarból

186 oldal | 200mmx280mm |

1 350 Ft

kosárba

FONTOS! DIGITÁLIS KIADVÁNY, 186 oldal, A/4-es méret. Amennyiben a vásárló a megrendelése után kifizeti a kiadvány árát, küldünk egy visszaigazoló e-mailt. Ebben az e-mailben megkapja az egyedi kódját, amivel letöltheti a kiadványt pdf formátumban. A kiadvány lapozható és görgethető formában is használható, nyomtatható. A KÓD CSAK EGYSZER AKTIVÁLHATÓ! 

Gyakorlókönyvünk a 2017-től érvényes részletes követelmények és vizsgaleírás szerint készült. A középiskola 9-12. évfolyama számára tartalmaz a vizsgakövetelményeknek megfelelő feladatokat három fő fejezetben: I. Szövegértési feladatok (8 feladatsor), II. Érvelés vagy gyakorlati szövegalkotás (8 érvelési és 9 gyakorlati szövegalkotási feladat), III. Műelemző feladatok (12 egy művet elemeztető és 14 összehasonlító elemzési feladat).  Minden feladattípust tanácsadó rész vezet be, amely az ideális és sikeres megoldást segíti. A kötet végén a megoldás vagy kidolgozás elvárt és lehetséges elemeit is közöljük.

  • 9-12. osztály

Gyakorlókönyvünk a 2017-től érvényes részletes követelmények és vizsgaleírás szerint készült. A középiskola 9-12. évfolyama számára tartalmaz a vizsgakövetelményeknek megfelelő feladatokat három fő fejezetben: I. Szövegértési feladatok, II. Érvelés vagy gyakorlati szövegalkotás, III. Műelemző feladatok. Minden feladattípust tanácsadó rész vezet be, amely az ideális és sikeres megoldást segíti. A kötet végén a megoldás vagy kidolgozás elvárt és lehetséges elemeit is közöljük.

I. Szövegértési feladatok (8 feladatsor)

A feladatok bázisszövegei az egyes évfolyamok tanulmányaihoz illeszkedő, a látókört szélesítő ismeretterjesztő szövegek. Témáik változatosak: Albrecht Dürer művészetével, a pápaválasztás szokásrendjével, Chopin munkásságával, a hosszú élet titkával, Jászai Mari és Blaha Lujza színészi pályájával, az erkölcs születésének szociálpszichológiai törvényszerűségeivel és a finnugor nyelvrokonság bizonyításával ismerkedhetnek meg a kötet használói, a feladatok megoldói.

II. Érvelés vagy gyakorlati szövegalkotás (8 érvelési és 9 gyakorlati szövegalkotási feladat)

Az érvelési feladatok témái is sokfélék: a könyvekkel való bánásmód, az ember viszonya múló időhöz, a retorikai képesség jelentősége, az iskola és a tanárok hatása, a humanista, emberbarát világ, egy hírességgel töltött nap, a sportolás lehetőségei járvány idején és Széphalom mint érdemes úticél.

A gyakorlati szövegalkotási feladatok bevezető része tartalmazza a lehetséges feladattípusokkal kapcsolatos tudnivalókat. A vizsgaleírásban felsorolt valamennyi feladattípushoz készült feladat: a hivatalos levél, a motivációs levél, a panaszos levél, a kérvény, a hozzászólás, a felszólalás, az ajánlás, a vitaindító és a méltatás írásában szerezhetnek gyakorlatot a feladatok megoldói.

III. Műelemző feladatok (12 egy művet elemeztető és 14 összehasonlító elemzési feladat)

A  vizsgán választható műelemző feladatok közül az egy művet elemző feladatok többnyire novellák, ismert szerzők iskolában nem olvasott művei. A szerzők és művek válogatása kiegészíti az iskolai tanulmányokat. Boccaccio, Heltai Gáspár, Vajda János, Mikszáth Kálmán, Csehov, Maupassant, Babits Mihály, Kosztolányi Dezső, Móricz Zsigmond, Bulgakov, Salinger és Hajnóczy Péter egy-egy művéhez kap műelemző feladatot a felhasználó.

Az összehasonlító elemzések között ugyanazon szerző két műve, valamint két különböző szerző hasonló témájú műve is szerepel. A szerzőket a középiskolai tanulmányok időrendjéhez igazodva válogattuk össze. A művekhez általában 3-4 kidolgozandó elemzési szempont kapcsolódik.

Mutass többet

Mutass kevesebbet