Üdvözöljük webáruházunkban!
Rendelése leadásához lépjen be felhasználói fiókjába vagy regisztráljon oldalunkra!
108 oldal | 165 mm x 230 mm | 190 g
1 350 Ft
A kötet a provokatív címet viselő sorozat elméleti ismereteit tartalmazza. A pszichológus szerző az első fejezetben bemutatja a tanulási zavar fogalmának alakulását, módosulását. A klasszikus megközelítésektől indulva eljut az úgynevezett „életciklus szemléletbe” ágyazott definíciókig, illetve bemutatja, hogy a társas-érzelmi aspektusok hogyan jelennek meg a nemzetközi szakirodalomban. A második fejezet a családi dinamika, a családi légkör és nevelés kérdéseire fókuszál. Azokat a hatásokat vizsgálja, amelyeket a tanulási zavarral küzdő gyermek jelenléte okoz a testvérekben, illetve a szülők stressz-szintjének alakulásában. A harmadik fejezet elénk tárja az iskolában, az osztálytermi folyamatok során – gyakran egyáltalán nem tudatosan, de határozottan – jelentkező, tanulási zavarral kapcsolatos tanári és kortársi attitűdöket. Áttekintést kapunk a tanulási zavaros gyermek tanórai „működéséről”, valamint a temperamentum iskolai teljesítményre gyakorolt hatásáról. A könyvben kérdőívek és olyan nevelési, fejlesztési javaslatok is szerepelnek, melyeket érdemes átültetni mind a családi, mind az iskolai gyakorlatba.
A könyv a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával készült.
Mutass kevesebbet